Regulamin
Regulamin serwisu Pobyty.pl
Pobyty.pl - Pobyty.pl sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Gałczyńskiego 4, 00-362 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000401029, posiadające numer NIP 5213621220, oraz numer REGON 145866945. i kapitał zakładowy w wysokości 5000 złotych;
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna, która korzystając z funkcjonalności Portalu dokonuje rezerwacji pobytu wypoczynkowego lub turystycznego w jednym z Apartamentów położonych w Obiektach lub Miejscowościach,
Lokal – lokal mieszkalny lub niemieszkalny dostępny do wynajęcia od Partnera Portalu, który Klient wskazuje poprzez zdefiniowanie jego istotnych cech takich jak cena, termin dostępności, ilość osób, położenie Miejscowości, wskazanie Obiektu
Obiekty – prezentowane w Portalu budynki mieszkalne, apart-hotele, hotele, domy wypoczynkowe lub pensjonaty w których zlokalizowane są Apartamenty położone w Miejscowościach,
Miejscowości – prezentowane w Portalu lokalizacje (w szczególności miasta lub wsie) w których położone są pojedyncze Apartamenty lub Obiekty (budynki mieszkalne, apart-hotele, hotele lub pensjonaty), w których zlokalizowane są Lokale,
Partner Portalu – podmiot (osoba fizyczna lub prawna) będąca właścicielem Lokali lub Obiektów, lub upoważniona na innej podstawie do wynajmowania Lokali, lub całych Obiektów, lub ich części na innej podstawie prawnej, która w wyniku założonej przez Klienta rezerwacji zawiera z Klientem umowę najmu Lokalu w terminie wskazanym w rezerwacji.
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin korzystania z portalu Pobyty.pl („Regulamin”) określa zasady korzystania z portalu internetowego, który stanowi zbiór powiązanych funkcjonalnie i organizacyjnie stron lub podstron internetowych dostępnych pod adresem www.pobyty.pl („Portal”).
- Podmiotem prowadzącym Portal i właścicielem praw autorskich do Portalu jest Pobyty.pl.
- W Portalu prezentowane są oferty pojedynczych usług pobytowych w pojedynczych Lokalach położonych na obszarze wskazanych w Portalu Miejscowości lub w Obiektach zlokalizowanych w tych Miejscowościach (dalej „Oferty” lub odpowiednio „Oferta”) świadczonych przez Partnerów Portalu.
- Pobyty.pl jest wyłącznie pośrednikiem Partnerów Portalu. Pobyty.pl nie promuje żadnego z Partnerów Portalu ani ich Ofert.
- Portal jest przeznaczony dla pełnoletnich osób fizycznych lub osoby prawnych.
- Portal umożliwia dokonywanie przez Klientów przeglądu Ofert, jak również dokonywania rezerwacji wybranego typu Oferty („Rezerwacja”) a następnie zawarcia z Partnerem Portalu umowy najmu wybranego typu Lokalu będącego przedmiotem danej Oferty („Umowa najmu Lokalu”).
- Pobyty.pl nie pobiera od Klienta opłat ani z tytułu dokonywanych Rezerwacji ani z tytułu zawartych Umów najmu Lokalu, chyba, że co innego wyraźnie zostało wskazane w wybranej przez Klienta Ofercie.
- Szczegółowe zasady świadczenia usług oferowanych przez Partnerów Portalu mogą być regulowane w regulaminach Partnerów Portalu dostępnych na stronach internetowych prowadzonych przez Partnerów Portalu osobiście lub na zlecenie.
- 9.Przed dokonaniem Rezerwacji Klient zobowiązuje się do zapoznania z treścią Regulaminu. Dokonanie Rezerwacji stanowi oświadczenie Klienta o akceptacji Regulaminu i skutkuje dorozumianym zawarciem przez Klienta i Pobyty.pl umowy o korzystanie z Portalu, która uprawnia Klienta do korzystania z funkcjonalności oferowanych przez Portal zgodnie z Regulaminem.
- Regulamin nie jest tożsamy ani nie stawowi treści, ani nie zastępuje Umowy najmu Lokalu zawieranej pomiędzy Klientem i Partnerem Portalu.
- Pobyty.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje przekazywane przez Partnerów Portalu.
§2 Funkcjonalność portalu
- Podstawowym zadaniem Portalu jest udostępnianie Ofert Partnerów Portalu oraz umożliwianie dokonywania przez Klientów Rezerwacji usług pobytowych opisanych w Ofertach i zawierania Umów najmu Lokali („Funkcjonalność Portalu”).
- Klient może dokonać rezerwacji
- online tj. przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego stanowiącego część Portalu: za pośrednictwem strony pobyty.pl,
- poczty elektronicznej na adres: rezerwacja@pobyty.pl, lub
- telefonicznie pod numerem +48 22 450 26 50
- W celu dokonania rezerwacji online Klient powinien skorzystać z przeglądarki internetowej typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox lub Opera
- Pobyty.pl działa jako pośrednik Partnera Portalu i jedynie Partner Portalu ponosi odpowiedzialność za wykonanie Usługi objętej Ofertą a następnie zawartą Umową najmu Lokalu. Szczegółowe warunki Umowy najmu Lokalu określone są w odpowiednim regulaminie Partnera Portalu.
- Pobyty.pl zastrzega możliwość zmiany Funkcjonalności Portalu zarówno ograniczając ją jak i rozbudowując Portal o nowe funkcje i udogodnienia dla Klientów w dowolnej chwili. W wypadku jakiejkolwiek zmiany Funkcjonalności Portalu zmianie ulegnie niniejszy Regulamin.
§3 Newsletter
1. Pobyty.pl zastrzega możliwość wdrożenia usługi dostarczania cyfrowych treści w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, które będą obejmowały informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Pobyty.pl oraz samego Portalu („Newsletter”).
2. W przypadku opisanym w ust. 1 Regulamin określi zasady subskrybowania i dostarczania Newslettera Klientom.
§4 Oferty
- W Ofercie prezentowane są informacje (w tym zdjęcia i opisy) tworzone na podstawie lub zaakceptowanej przez Partnera Portalu.
- Każdy Partner Portalu jest wyłącznie odpowiedzialny za informacje podane w Ofercie, w tym za jej dostępność.
- W każdej Ofercie zostaną podane (w tym m.in. nazwa/firma, siedziba, adres, numer NIP) oraz mające zastosowanie w zakresie Usług objętych treścią Oferty stosowne informacje wymagane przepisami prawa.
- 4. Każda Oferta będzie zawierała informacje o warunkach i terminachdokonywania zmian lub anulowania Rezerwacji. Klient ma prawo dokonać zmiany lub anulowania Rezerwacji na warunkach przedstawionych w Ofercie, a jeżeli Oferta nie będzie przewidywała możliwości dokonania zmiany lub anulowania Rezerwacji,
informacja ta zostanie wprost wskazana w treści Oferty. - Z zastrzeżeniem § 7”Rezerwacje” ust. 5 Regulaminu Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia w całości lub w części od Umowy o świadczenie Usług w przypadkach wskazanych w art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 r. poz. 827) („Ustawa o prawach konsumenta”). Tym
samym Oferta może nie przewidywać możliwości jej zmiany lub anulacji. - Oferty wyświetlane na stronie internetowej Serwisu mogą być uporządkowane w sposób losowy lub prezentowane według wielkości Obiektu (liczby dostępnych Lokali w danym Obiekcie).
- Użytkownicy mogą wyszukiwać Ofert zgodnie ze swoimi kryteriami za pomocą filtrów (Miejscowość lub region, Obiekt, cechy Obiektu, termin, liczba osób, cechy Lokalu) dostępnych w wyszukiwarce Portalu.
- Jeśli Klient nie korzysta z powyżej wymienionych kryteriów może posortować Oferty również według ceny oraz oceny danego obiektu Oferenta (po procesie wdrożenia systemu wystawiania ocen).
§5 Rezerwacje
- Aby dokonać Rezerwacji Klient aktywuje widoczne w Portalu odpowiednie opcje (wypełnia formularz) i postępuje zgodnie ze wskazówkami podawanymi na każdym etapie procedury Rezerwacji.
- Wypełniając formularz Klient zobowiązany jest podać prawdziwe i pełne dane wymagane do dokonania Rezerwacji.
- Po dokonaniu Rezerwacji Klient otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem dokonania skutecznej Rezerwacji na adres e-mail podany w treści Rezerwacji („Potwierdzenie Rezerwacji”), w której zawarta będzie instrukcja opłacenia Rezerwacji (wskazująca kwotę lub kwoty (jeśli płatność jest w ratach), sposób dokonania płatności oraz termin, w jakim płatność wymaganej kwoty lub wymaganych kwot (jeśli płatność jest w ratach) powinna zostać dokonana, aby Rezerwacja nie wygasła).
- Dokonanie płatności pierwszej kwoty wskazanej w Potwierdzeniu Rezerwacji zgodnie z instrukcją przedstawioną w Potwierdzeniu Rezerwacji stanowi zawarcie umowy z Partnerem Portalu, który złożył Ofertę Umowy najmu Lokalu.
- W wypadku braku płatności we wskazanym w Potwierdzeniu Rezerwacji terminie lub dokonania niepełnej płatności Rezerwacja podlega anulowaniu i a Umowa najmu Lokalu bezpowrotnie wygasa.
- Jeżeli Oferta przewiduje możliwość odstąpienia od Umowy najmu Lokalu musi być to wyraźnie wskazane w treści Oferty a szczegółowe warunki odstąpienia wskazane są w regulaminie danego Partnera Portalu.
§6 Płatności
- Wszystkie płatności wynikające z założonych i opłacanych Rezerwacji dokonywane są na rzecz drugiej strony Umowy o Świadczenie Usług tj. Partnera Portalu.
- Pobyty.pl może zostać upoważniona przez Partnera Portalu do pobrania od Klienta, w imieniu Partnera Portalu należności za Usługi Pobytowe zarezerwowane przez Klienta.
- Płatności dokonywane są za pośrednictwem kanałów płatności aktualnie dostępnych w Portalu, w tym w drodze standardowego przelewu bankowego, płatności kartą kredytową lub za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi płatnicze.
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem serwisu obsługi płatności elektronicznych zewnętrznego podmiotu dostarczającego usługi płatności elektronicznej.
- Zasady dokonywania płatności są uregulowane w osobnych regulaminach danych usług.
- W wypadku, gdy Klient chce otrzymać od Partnera Portalu fakturę VAT za zakupione Usługi Pobytowe musi podczas dokonywania Rezerwacji podać numer NIP oraz inne wskazane w Portalu dane podmiotu na jaki Partner Portalu ma wystawić fakturę. W przeciwnym wypadku wystawienie faktury nie będzie możliwe.
- Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur potwierdzających zakup Usługi Pobytowej w formie elektronicznej, na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Rezerwacji. Faktury korygujące i duplikaty do faktur będą przesyłane w taki sam sposób.
§7 Uwarunowania techniczne
- W celu pełnego korzystania z Portalu Klient powinien dysponować:.
- urządzeniami końcowymi pozwalającymi na korzystanie z sieci Internet
- funkcjonującym kontem poczty elektronicznej,
- aktywowanym numerem telefonu,
- dostępem do przeglądarki internetowej (przy czym spośród wymienionych w par. 2 ust. 3 Regulaminu Pobyty.pl rekomenduje Microsoft Edge lub Google Chrome),
- Zmiana wymogów co do warunków technicznych niezbędnych do korzystania z
Funkcjonalności Serwisu nie stanowi zmiany Regulaminu Serwisu jeżeli nie będzie powodować likwidacji lub istotnych ograniczeń dotychczasowych Funkcjonalności Portalu. - Pobyty.pl nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści wynikające z niezbędnych prac konserwacyjnych lub prac utrzymania systemu oraz Portalu lub jakichkolwiek niespodziewanych utrudnień w zakresie funkcjonalności lub dostępności Portalu, które powodowałyby czasową niedostępność lub ograniczenie dostępności lub funkcjonalności Portalu wynikających z przyczyn niezależnych od Pobyty.pl.
§8 Prawa autorskie
- Całość autorskich praw majątkowych do Portalu oraz do kodu źródłowego należy do Pobyty.pl i podlega ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Kopiowanie, rozpowszechniania lub udostępnianie zawartości Portalu a w szczególności Ofert jakimkolwiek osobom trzecim stanowi naruszenie praw autorskich Pobyty.pl i jest prawnie zabronione.
§9 Dane osobowe
- Pobyty.pl jest administratorem danych osobowych gromadzonych, przetwarzanych i wykorzystywanych w związku z korzystaniem przez Klientów z Portalu, w tym w związku z pośredniczeniem przez Pobyty.pl przy dokonywaniu Rezerwacji Usług pobytowych przez Klientów, w tym w szczególności przyjmowaniem i
przekazywaniem przez Pobyty.pl na rzecz Partnerów Portalu z tytułu Rezerwacji, w zakresie i na zasadach określonych w polityce prywatności, udostępnionej na stronie Portalu („Polityka prywatności").
§10 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje w sprawach związanych ze świadczeniem Usług pobytowych, w tym z ich standardem, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem lub niezgodnością z Ofertą są rozpatrywane przez Partnera Portalu jako podmiotu świadczącego Usługę pobytową Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić bezpośrednio do Partnera Portalu,
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji także za pośrednictwem Pobyty.pl, który niezwłocznie przekaże reklamację Partnerowi Portalu. Reklamacja będzie rozpatrzona na warunkach wskazanych w Umowie najmu Lokalu przy czym Klient powinien się liczyć z możliwością dłuższego rozpatrywania reklamacji, aniżeli gdyby zgłosił ją bezpośrednio do Partnera Portalu.
- Wszelkie reklamacje Klientów związane z działaniem Portalu, powinny być kierowane do Pobyty.pl na adres poczty elektronicznej Pobyty.pl: reklamacje@Pobyty.pl.pl. Oceny przedmiotu takiej reklamacji oraz jej zasadności Pobyty.pl dokonuje w ciągu 14 (czternastu) dni, a w przypadku jeśli przedmiotem reklamacji jest dostawa towaru ciągu 14 (czternastu) dni. O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji i jej powodach Pobyty.pl poinformuje Klienta wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej Klienta, podany podczas założenia Konta lub wskazany w toku postępowania reklamacyjnego, w tym adres z którego Klient wysłał reklamację.
- W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Pobyty.pl lub Partnerem Portalu a Klientem co do sposobu rozstrzygnięcia reklamacji, Klientowi przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do wybranej instytucji, odpowiedniego dokumentu na stosowanym przez tę instytucję wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym( lista instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest m.in. na stronie www.uokik.gov.pl).
§11 Opinie klientów
- Pobyty.pl zastrzega możliwość wdrożenia usługi publikowania opinii Klientów o Lokalach i Usługach pobytowych na Portalu („Opinie”).
- W przypadku opisanym w ust. 1 Regulamin określi zasady publikowania na Portalu Opinii.
§12 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin jest dostępny na Portalu oraz w siedzibie Pobyty.pl.
- Pobyty.pl zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz zasad funkcjonowania Portalu (w tym jego funkcjonalności) w każdym czasie.
- W związku z możliwością dokonania zmian Regulaminu w każdym czasie każdy Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu każdorazowo, gdy dokonuje Rezerwacji. Pobyty.pl będą informować Klientów o dokonaniu zmiany Regulaminu poprzez informację na stronie głównej Portalu umieszczona przez okres kolejnych 3 miesięcy od daty dokonania zmiany Regulaminu zawierającą odnośnik do jego nowego brzmienia.
- W wypadku gdy Pobyty.pl dokona zmiany zapisów Regulaminu, które – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.05.2014 roku o prawach konsumenta - wymagają zgody Stron, taka zmiana może być dokonana po złożeniu Rezerwacji wyłącznie po wyrażeniu przez Klienta zgody. W wypadku braku zgody Klienta Rezerwacja oraz Umowa najmu Lokalu zostaną zrealizowane na zgodnie z brzmieniem Regulaminu obowiązującego w dacie złożenie Rezerwacji.
- Jeżeli pojedyncze postanowienia warunków Regulaminu Serwisu są lub okażą się nieważne, nie narusza to ważności pozostałych postanowień.
- Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.