Regulamin

Regulamin serwisu Pobyty.pl

Pobyty.pl - Pobyty.pl sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Gałczyńskiego 4, 00-362 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000401029, posiadające numer NIP 5213621220, oraz numer REGON 145866945. i kapitał zakładowy w wysokości 5000 złotych;

Klient – pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna, która korzystając z funkcjonalności Portalu dokonuje rezerwacji pobytu wypoczynkowego lub turystycznego w jednym z Apartamentów położonych w Obiektach lub Miejscowościach,

Lokal – lokal mieszkalny lub niemieszkalny dostępny do wynajęcia od Partnera Portalu, który Klient wskazuje poprzez zdefiniowanie jego istotnych cech takich jak cena, termin dostępności, ilość osób, położenie Miejscowości, wskazanie Obiektu

Obiekty – prezentowane w Portalu budynki mieszkalne, apart-hotele, hotele, domy wypoczynkowe lub pensjonaty w których zlokalizowane są Apartamenty położone w Miejscowościach,

Miejscowości – prezentowane w Portalu lokalizacje (w szczególności miasta lub wsie) w których położone są pojedyncze Apartamenty lub Obiekty (budynki mieszkalne, apart-hotele, hotele lub pensjonaty), w których zlokalizowane są Lokale,

Partner Portalu – podmiot (osoba fizyczna lub prawna) będąca właścicielem Lokali lub Obiektów, lub upoważniona na innej podstawie do wynajmowania Lokali, lub całych Obiektów, lub ich części na innej podstawie prawnej, która w wyniku założonej przez Klienta rezerwacji zawiera z Klientem umowę najmu Lokalu w terminie wskazanym w rezerwacji.

 

§1 Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy regulamin korzystania z portalu Pobyty.pl („Regulamin”) określa zasady korzystania z portalu internetowego, który stanowi zbiór powiązanych funkcjonalnie i organizacyjnie stron lub podstron internetowych dostępnych pod adresem www.pobyty.pl („Portal”).
  2. Podmiotem prowadzącym Portal i właścicielem praw autorskich do Portalu jest Pobyty.pl.
  3. W Portalu prezentowane są oferty pojedynczych usług pobytowych w pojedynczych Lokalach położonych na obszarze wskazanych w Portalu Miejscowości lub w Obiektach zlokalizowanych w tych Miejscowościach (dalej „Oferty” lub odpowiednio „Oferta”) świadczonych przez Partnerów Portalu. 
  4. Pobyty.pl jest wyłącznie pośrednikiem Partnerów Portalu. Pobyty.pl nie promuje żadnego z Partnerów Portalu ani ich Ofert.
  5. Portal jest przeznaczony dla pełnoletnich osób fizycznych lub osoby prawnych.
  6. Portal umożliwia dokonywanie przez Klientów przeglądu Ofert, jak również dokonywania rezerwacji wybranego typu Oferty („Rezerwacja”) a następnie zawarcia z Partnerem Portalu umowy najmu wybranego typu Lokalu będącego przedmiotem danej Oferty („Umowa najmu Lokalu”).
  7. Pobyty.pl nie pobiera od Klienta opłat ani z tytułu dokonywanych Rezerwacji ani z tytułu zawartych Umów najmu Lokalu, chyba, że co innego wyraźnie zostało wskazane w wybranej przez Klienta Ofercie.
  8. Szczegółowe zasady świadczenia usług oferowanych przez Partnerów Portalu mogą być regulowane w regulaminach Partnerów Portalu dostępnych na stronach internetowych prowadzonych przez Partnerów Portalu osobiście lub na zlecenie.
  9. 9.Przed dokonaniem Rezerwacji Klient zobowiązuje się do zapoznania z treścią Regulaminu. Dokonanie Rezerwacji stanowi oświadczenie Klienta o akceptacji Regulaminu i skutkuje dorozumianym zawarciem przez Klienta i Pobyty.pl umowy o korzystanie z Portalu, która uprawnia Klienta do korzystania z funkcjonalności oferowanych przez Portal zgodnie z Regulaminem. 
  10. Regulamin nie jest tożsamy ani nie stawowi treści, ani nie zastępuje Umowy najmu Lokalu zawieranej pomiędzy Klientem i Partnerem Portalu. 
  11. Pobyty.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje przekazywane przez Partnerów Portalu.

 

 §2 Funkcjonalność portalu

  1. Podstawowym zadaniem Portalu jest udostępnianie Ofert Partnerów Portalu oraz umożliwianie dokonywania przez Klientów Rezerwacji usług pobytowych opisanych w Ofertach i zawierania Umów najmu Lokali („Funkcjonalność Portalu”).
  2. Klient może dokonać rezerwacji
    1. online tj. przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego stanowiącego część Portalu: za pośrednictwem strony pobyty.pl,
    2. poczty elektronicznej na adres: rezerwacja@pobyty.pl, lub
    3. telefonicznie pod numerem +48 22 450 26 50 
  3. W celu dokonania rezerwacji online Klient powinien skorzystać z przeglądarki internetowej typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox lub Opera 
  4. Pobyty.pl działa jako pośrednik Partnera Portalu i jedynie Partner Portalu ponosi odpowiedzialność za wykonanie Usługi objętej Ofertą a następnie zawartą Umową najmu Lokalu. Szczegółowe warunki Umowy najmu Lokalu określone są w odpowiednim regulaminie Partnera Portalu. 
  5. Pobyty.pl zastrzega możliwość zmiany Funkcjonalności Portalu zarówno ograniczając ją jak i rozbudowując Portal o nowe funkcje i udogodnienia dla Klientów w dowolnej chwili. W wypadku jakiejkolwiek zmiany Funkcjonalności Portalu zmianie ulegnie niniejszy Regulamin.

 

 §3 Newsletter

      1. Pobyty.pl zastrzega możliwość wdrożenia usługi dostarczania cyfrowych treści w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, które będą obejmowały informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Pobyty.pl oraz samego Portalu („Newsletter”).  

      2. W przypadku opisanym w ust. 1 Regulamin określi zasady subskrybowania i dostarczania Newslettera Klientom. 

 

 §4 Oferty

 

  1. W Ofercie prezentowane są informacje (w tym zdjęcia i opisy) tworzone na podstawie lub zaakceptowanej przez Partnera Portalu. 
  2. Każdy Partner Portalu jest wyłącznie odpowiedzialny za informacje podane w Ofercie, w tym za jej dostępność.
  3. W każdej Ofercie zostaną podane (w tym m.in. nazwa/firma, siedziba, adres, numer NIP) oraz mające zastosowanie w zakresie Usług objętych treścią Oferty stosowne informacje wymagane przepisami prawa. 
  4. 4. Każda Oferta będzie zawierała informacje o warunkach i terminachdokonywania zmian lub anulowania Rezerwacji. Klient ma prawo dokonać zmiany lub anulowania Rezerwacji na warunkach przedstawionych w Ofercie, a jeżeli Oferta nie będzie przewidywała możliwości dokonania zmiany lub anulowania Rezerwacji,
    informacja ta zostanie wprost wskazana w treści Oferty. 
  5. Z zastrzeżeniem § 7”Rezerwacje” ust. 5 Regulaminu Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia w całości lub w części od Umowy o świadczenie Usług w przypadkach wskazanych w art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 r. poz. 827) („Ustawa o prawach konsumenta”). Tym
    samym Oferta może nie przewidywać możliwości jej zmiany lub anulacji.
  6. Oferty wyświetlane na stronie internetowej Serwisu mogą być uporządkowane w sposób losowy lub prezentowane według wielkości Obiektu (liczby dostępnych Lokali w danym Obiekcie). 
  7. Użytkownicy mogą wyszukiwać Ofert zgodnie ze swoimi kryteriami za pomocą filtrów (Miejscowość lub region, Obiekt, cechy Obiektu, termin, liczba osób, cechy Lokalu) dostępnych w wyszukiwarce Portalu.
  8. Jeśli Klient nie korzysta z powyżej wymienionych kryteriów może posortować Oferty również według ceny oraz oceny danego obiektu Oferenta (po procesie wdrożenia systemu wystawiania ocen).

 §5 Rezerwacje

  1. Aby dokonać Rezerwacji Klient aktywuje widoczne w Portalu odpowiednie opcje (wypełnia formularz) i postępuje zgodnie ze wskazówkami podawanymi na każdym etapie procedury Rezerwacji. 
  2. Wypełniając formularz Klient zobowiązany jest podać prawdziwe i pełne dane wymagane do dokonania Rezerwacji.
  3. Po dokonaniu Rezerwacji Klient otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem dokonania skutecznej Rezerwacji na adres e-mail podany w treści Rezerwacji („Potwierdzenie Rezerwacji”), w której zawarta będzie instrukcja opłacenia Rezerwacji (wskazująca kwotę lub kwoty (jeśli płatność jest w ratach), sposób dokonania płatności oraz termin, w jakim płatność wymaganej kwoty lub wymaganych kwot (jeśli płatność jest w ratach) powinna zostać dokonana, aby Rezerwacja nie wygasła).
  4. Dokonanie płatności pierwszej kwoty wskazanej w Potwierdzeniu Rezerwacji zgodnie z instrukcją przedstawioną w Potwierdzeniu Rezerwacji stanowi zawarcie umowy z Partnerem Portalu, który złożył Ofertę Umowy najmu Lokalu.
  5. W wypadku braku płatności we wskazanym w Potwierdzeniu Rezerwacji terminie lub dokonania niepełnej płatności Rezerwacja podlega anulowaniu i a Umowa najmu Lokalu bezpowrotnie wygasa.
  6. Jeżeli Oferta przewiduje możliwość odstąpienia od Umowy najmu Lokalu musi być to wyraźnie wskazane w treści Oferty a szczegółowe warunki odstąpienia wskazane są w regulaminie danego Partnera Portalu.

 §6 Płatności

 

  1. Wszystkie płatności wynikające z założonych i opłacanych Rezerwacji dokonywane są na rzecz drugiej strony Umowy o Świadczenie Usług tj. Partnera Portalu.
  2. Pobyty.pl może zostać upoważniona przez Partnera Portalu do pobrania od Klienta, w imieniu Partnera Portalu należności za Usługi Pobytowe zarezerwowane przez Klienta.
  3. Płatności dokonywane są za pośrednictwem kanałów płatności aktualnie dostępnych w Portalu, w tym w drodze standardowego przelewu bankowego, płatności kartą kredytową lub za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi płatnicze.
  4. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem serwisu obsługi płatności elektronicznych zewnętrznego podmiotu dostarczającego usługi płatności elektronicznej.
  5. Zasady dokonywania płatności są uregulowane w osobnych regulaminach danych usług.
  6. W wypadku, gdy Klient chce otrzymać od Partnera Portalu fakturę VAT za zakupione Usługi Pobytowe musi podczas dokonywania Rezerwacji podać numer NIP oraz inne wskazane w Portalu dane podmiotu na jaki Partner Portalu ma wystawić fakturę. W przeciwnym wypadku wystawienie faktury nie będzie możliwe.
  7. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur potwierdzających zakup Usługi Pobytowej w formie elektronicznej, na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Rezerwacji. Faktury korygujące i duplikaty do faktur będą przesyłane w taki sam sposób.  

 

 §7 Uwarunowania techniczne

 

  1. W celu pełnego korzystania z Portalu Klient powinien dysponować:.
    1. urządzeniami końcowymi pozwalającymi na korzystanie z sieci Internet
    2. funkcjonującym kontem poczty elektronicznej,
    3. aktywowanym numerem telefonu,
    4. dostępem do przeglądarki internetowej (przy czym spośród wymienionych w par. 2 ust. 3 Regulaminu Pobyty.pl rekomenduje Microsoft Edge lub Google Chrome),
  2. Zmiana wymogów co do warunków technicznych niezbędnych do korzystania z
    Funkcjonalności Serwisu nie stanowi zmiany Regulaminu Serwisu jeżeli nie będzie powodować likwidacji lub istotnych ograniczeń dotychczasowych Funkcjonalności Portalu.
  3. Pobyty.pl nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści wynikające z niezbędnych prac konserwacyjnych lub prac utrzymania systemu oraz Portalu lub jakichkolwiek niespodziewanych utrudnień w zakresie funkcjonalności lub dostępności Portalu, które powodowałyby czasową niedostępność lub ograniczenie dostępności lub funkcjonalności Portalu wynikających z przyczyn niezależnych od Pobyty.pl.

      

 §8 Prawa autorskie

 

  1. Całość autorskich praw majątkowych do Portalu oraz do kodu źródłowego należy do Pobyty.pl i podlega ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Kopiowanie, rozpowszechniania lub udostępnianie zawartości Portalu a w szczególności Ofert jakimkolwiek osobom trzecim stanowi naruszenie praw autorskich Pobyty.pl i jest prawnie zabronione.

 §9 Dane osobowe

  1. Pobyty.pl jest administratorem danych osobowych gromadzonych, przetwarzanych i wykorzystywanych w związku z korzystaniem przez Klientów z Portalu, w tym w związku z pośredniczeniem przez Pobyty.pl przy dokonywaniu Rezerwacji Usług pobytowych przez Klientów, w tym w szczególności przyjmowaniem i
    przekazywaniem przez Pobyty.pl na rzecz Partnerów Portalu z tytułu Rezerwacji, w zakresie i na zasadach określonych w polityce prywatności, udostępnionej na stronie Portalu („Polityka prywatności").

 

 §10 Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje w sprawach związanych ze świadczeniem Usług pobytowych, w tym z ich standardem, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem lub niezgodnością z Ofertą są rozpatrywane przez Partnera Portalu jako podmiotu świadczącego Usługę pobytową Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić bezpośrednio do Partnera Portalu, 
  2. Klient ma prawo do złożenia reklamacji także za pośrednictwem Pobyty.pl, który niezwłocznie przekaże reklamację Partnerowi Portalu. Reklamacja będzie rozpatrzona na warunkach wskazanych w Umowie najmu Lokalu przy czym Klient powinien się liczyć z możliwością dłuższego rozpatrywania reklamacji, aniżeli gdyby zgłosił ją bezpośrednio do Partnera Portalu.
  3. Wszelkie reklamacje Klientów związane z działaniem Portalu, powinny być kierowane do Pobyty.pl na adres poczty elektronicznej Pobyty.pl: reklamacje@Pobyty.pl.pl. Oceny przedmiotu takiej reklamacji oraz jej zasadności Pobyty.pl dokonuje w ciągu 14 (czternastu) dni, a w przypadku jeśli przedmiotem reklamacji jest dostawa towaru ciągu 14 (czternastu) dni. O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji i jej powodach Pobyty.pl poinformuje Klienta wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej Klienta, podany podczas założenia Konta lub wskazany w toku postępowania reklamacyjnego, w tym adres z którego Klient wysłał reklamację.
  4. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Pobyty.pl lub Partnerem Portalu a Klientem co do sposobu rozstrzygnięcia reklamacji, Klientowi przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do wybranej instytucji, odpowiedniego dokumentu na stosowanym przez tę instytucję wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym( lista instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest m.in. na stronie www.uokik.gov.pl)

 §11 Opinie klientów

  1. Pobyty.pl zastrzega możliwość wdrożenia usługi publikowania opinii Klientów o Lokalach i Usługach pobytowych na Portalu („Opinie”).
  2. W przypadku opisanym w ust. 1 Regulamin określi zasady publikowania na Portalu Opinii.

 §12 Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin jest dostępny na Portalu oraz w siedzibie Pobyty.pl.
  2. Pobyty.pl zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz zasad funkcjonowania Portalu (w tym jego funkcjonalności) w każdym czasie.
  3. W związku z możliwością dokonania zmian Regulaminu w każdym czasie każdy Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu każdorazowo, gdy dokonuje Rezerwacji. Pobyty.pl będą informować Klientów o dokonaniu zmiany Regulaminu poprzez informację na stronie głównej Portalu umieszczona przez okres kolejnych 3 miesięcy od daty dokonania zmiany Regulaminu zawierającą odnośnik do jego nowego brzmienia.
  4. W wypadku gdy Pobyty.pl dokona zmiany zapisów Regulaminu, które – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.05.2014 roku o prawach konsumenta - wymagają zgody Stron, taka zmiana może być dokonana po złożeniu Rezerwacji wyłącznie po wyrażeniu przez Klienta zgody. W wypadku braku zgody Klienta Rezerwacja oraz Umowa najmu Lokalu zostaną zrealizowane na zgodnie z brzmieniem Regulaminu obowiązującego w dacie złożenie Rezerwacji.
  5. Jeżeli pojedyncze postanowienia warunków Regulaminu Serwisu są lub okażą się nieważne, nie narusza to ważności pozostałych postanowień.
  6. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.